Onze Lootjes

Help

De voorpret voor het Kerstmis, Sinterklaas of het Offerfeest begint al met online lootjes trekken met Onze Lootjes. Of je nou werkt met een desktop, een laptop of een mobiele telefoon: Onze Lootjes werkt altijd en ziet er altijd feestelijk uit. En het is helemaal gratis!

We hebben alles zo gemakkelijk mogelijk gemaakt, maar het kan natuurlijk dat je vragen hebt of tegen een probleem aanloopt. Heb je opmerkingen of vragen? Of kom je iets tegen in de site dat niet goed werkt? We horen het heel graag via service@onzelootjes.nl.

Ik ben mijn uitnodiging of lootje kwijt!

Geen probleem! Ga naar de pagina "Lootje kwijt?", dan zorgen wij dat het in orde komt.

Ik heb een verkeerd e-mail adres ingevuld voor iemand! Hoe kan ik dat veranderen?

Je gaat eerst naar de overzichtspagina van je loterij. De link daarvoor staat in het mailtje dat jij (als organisator) van ons gekregen hebt.

In die pagina zie je een groot geel blok met daarin de deelnemers. Klik op de donkergele knop "Deelnemers aanpassen".

Je komt dan in een pagina met een groot rood blok. Eerst voeg je iemand toe: de persoon waarvan je eerst het verkeerde adres had. Maar dan nu met zijn/haar goede e-mailadres.

En daarna verwijder je de persoon die niet juist was. Alleen de 'nieuwe' persoon krijgt dan een mailtje. En zo kan je groep verder.

We hebben lootjes getrokken. Nu wil ik (anoniem) een vraag stellen aan degene die ik getrokken heb. Kan dat?

Helaas, dat kan nog niet. Je kunt als het dringend is wel de hulp inroepen van de Onze Lootjes Servicedesk: mail service@onzelootjes.nl en we kijken of we je kunnen helpen.

Werkt Onze Lootjes ook op mijn iPad / iPhone / Android tablet / Android-telefoon?

Jazeker. Onze Lootjes is zo gemaakt dat je de site op nieuwe en oude computers kunt gebruiken en ook op alle soorten tablets en telefoons. Zonder problemen. Dus ook als je je uitnodiging of lootje opent op je telefoon gaat alles goed.

Kan ik ook lootjes trekken via Whatsapp?

Nee, lootjes trekken via Whatsapp is helaas niet mogelijk.

Kan ik ook alleen een avatar maken bij jullie?

Jazeker! Je kunt zelf een popke maken en die gebruiken als avatar. Stel een leuk gezichtje samen om te gebruiken op Twitter, Facebook, Instagram, Whatsapp of op je telefoon.

Hoe moet ik inloggen / een account aanmaken?

Inloggen of een account maken hoeft niet. We hebben alleen je naam en je e-mailadres nodig om je lootjes te regelen.

Maar hoe vind ik de lootjes voor mijn groep dan weer terug als ik weer op de site kom?

Als je je lootjesgroep maakt, sturen we je een e-mail. Daarin staat een link naar een pagina die we speciaal voor jou hebben gemaakt. Daar kun je altijd zie wie z'n lootje al heeft ingeleverd en wie dat nog moet doen.

We willen graag lootjes trekken, maar sommige mensen willen elkaars lootje niet deze keer

Dat kan! In Onze Lootjes kan degene die iedereen uitnodigt aangeven wie wie niet moet krijgen. Je kunt er dus voor zorgen dat partners elkaars lootje niet trekken, of dat je niet weer iets moet kopen voor je Tante Lenie die toch alles stom vindt.

Mijn kind/oma heeft geen eigen e-mailadres, wat nu?

We hebben voor iedere deelnemer een uniek e-mailadres nodig. Je kunt dus helaas niet 1 e-mailadres gebruiken voor het lootje van meerdere mensen. Als je kind of oma of andere deelnemer geen eigen e-mailadres heeft, raden we je aan om een extra adres te maken. Dat kun je bijvoorbeeld doen bij Gmail of Outlook (gratis).

Wat doen jullie met de e-mailadressen die ik invul in de site?

Die gebruiken we alleen om de mensen die jij uit wilt nodigen te mailen. We verkopen geen adressen en geven ze ook niet weg. En we gaan je natuurlijk ook niet spammen. We sturen je alleen een keer per jaar, als het seizoen begint, een uitnodiging om ook dit jaar weer lootjes te komen trekken.

Maar als ik geen loginnaam en wachtwoord heb, betekent dat dan niet dat iedereen mijn gegevens kan zien?

We versturen de URL voor jouw lootjesgroep alleen naar jou en naar de mensen die je hebt uitgenodigd. Verder kan niemand jullie pagina zien. Daarbij komt dat iedere persoon die je hebt uitgenodigd zijn of haar eigen URL heeft — ze kunnen dus ook niet elkaars verlanglijstjes zien.

Ik heb geen e-mail gekregen toen ik de lootjes verstuurde!

Misschien is de e-mail van Onze Lootjes in je spamfilter blijven steken? Kijk even in de spam-mailbox van je e-mailprogramma of je daar het mailtje kunt vinden.

Iemand waarmee ik lootjes trek heeft geen e-mail gekregen!

Misschien is de e-mail van Onze Lootjes in het spamfilter blijven steken? Vraag hem of haar om even in de spam-mailbox van zijn e-mailprogramma te kijken of ze daar het mailtje kunnen vinden.

Hoe lang worden onze lootjes eigenlijk door jullie bewaard?

Op dit moment bewaren we alles nog voor onbepaalde tijd. Dat gaat waarschijnlijk ooit wel veranderen — we zullen het hier vermelden als dat zo is.

Hee, ik kwam op jullie site en ik ken die popkes ergens van…

Ja, dat kan. Onze Lootjes en Sort of Date zijn broer en zus.

Ooh, ik vind mijn popke leuk. Mag ik hem ergens anders gebruiken?

Ja, leuk! Maar graag alleen voor niet-commerciële toepassingen. Popkes zijn beschikbaar onder een Creative Commons Licence: Attribution-NonCommercial.

Ik vind jullie echt leuk!

Wij vinden jou ook leuk! Als je ons wilt liken dan kan dat natuurlijk op Facebook. Of volg ons via Twitter of Instagram.

Hee, ik heb iets cools bedacht dat jullie echt in Onze Lootjes moeten bouwen!

We zijn heel benieuwd! Stuur ons een e-mail op service@onzelootjes.nl, of volg ons op Twitter (@onzelootjes) en stuur ons daar je idee.

Heb je ook zin in Sinterklaas of Kerst?

Ga nu lootjes trekken!

Kun je je lootje niet meer vinden?

Geen nood! Ga snel naar Lootje kwijt en we mailen je lootje opnieuw.

Wil je geen lootjes trekken maar een popke gebruiken als avatar?

Leef je uit met de Onze Lootjes-popkes!

Heb je vragen of opmerkingen?

Mail ons op service@onzelootjes.nl.

Onze Lootjes:

Gratis, zonder reclame, lootjes trekken voor Sinterklaas of Kerst.

Volg ons op

Facebook Twitter Instagram